Összegyűjtöttünk 10, szerintünk árulkodó jelet arra, ha olyan étterembe tévedünk, ahonnan azonnal ki is fordulhatnánk. Főleg budapesti éttermekben jártunk. Néhány pont bevethető, ha egy utazásod alkalmával azonnal szeretnéd megítélni, hogy érdemes-e azon a helyen kipróbálnod a helyi gasztronómiát. Ide plusz egy pontnak megemlítenénk, hogy NE a turistaközpontok közepében nézz ki egy jónak látszó éttermet. A minőség és az árak általában nincsenek összhangban sosem.
- Senki sem köszön, amikor belépsz az ajtón. Igen, nagyon alapvető dolog, mégis sok helyen kimarad. Nem feltétlenül a személyzet hibájából, hiszen lehetséges, hogy annyira túlterheltek, hogy szinte észre sem veszik, hogy mi történik a saját pályájukon kívül. De lehet, hogy csak szimplán udvariatlanok. Egyik sem jó.
- Miután helyet foglaltál, hosszú percekig nem foglalkozik veled a felszolgáló. Ez is lehet a fenti okok miatt, mindenesetre szintén nagyon amatőr hiba. Az éttermek általában kidolgozott rendszerként működnek. Mindenkinek tudnia kell a dolgát és a folyamatot, mikor új vendég érkezik. Ha ez rendszer nem létezik vagy nem képesek betartani, rossz helyen jársz.
- Az étterem mindig üres. Sokféle étterem van, sokféle célközönséggel, ezért ha éppen, mikor arra jársz, szinte teljesen üres a hely, még nem kell messzemenő következtetéseket levonnod. Azonban ha több napszakban is jártál már arra, és mindig üres volt, ne próbáld ki.
- Koszos a mosdó. Ez bármilyen jól megtervezett, stílusos étterem nívóját azonnal a földbe döngöli. Ez az a helyiség, ahol minden kiderül. Nincs a személyzet szeme előtt, tehát gyakran külön ellenőrizni kell. Ahol erre nem fordítanak kellő figyelmet, ott valószínűleg a konyhán sem makulátlan minden.
- Folyamatosan cserélődik a személyzet. Ez rád vendégként valószínűleg annyiban lesz hatással, hogy nem érezheted igazán törzsvendégnek magad, nem lesz meg a kedvenc felszolgálód, bartendered, mindig újra és újra új arcokat fogsz látni. De a háttérben ennek az az oka, hogy a tulajdonos nem bánik megfelelően az embereivel. Ezért a szerviz minősége sem lesz maximális, hiszen egy összeszokott csapat olajozott gépezetként tud működni. Ez a Te estéd fényéből is elvesz majd.
- A számla és a megrendelt ételed egy időben érkezik. Ehhez szerintünk nem kell kommentár.
- Az étlapon találsz egy kis „ízelítőt”. Ha menün, amit eléd tesznek ételmaradékokat, foltokat látsz, jobb, ha nem is válogatsz tovább. Egyértelmű jel arra, hogy nem törődnek igazán a jó vendéglátással, csak futószalagon szolgálják ki a betévedőket.
- Túl sok étel közül választhatsz. Ha egy étterem kínálatában száz féle étel közül választhatsz, erős a gyanú, hogy nem minden alapanyag friss. Ezért mindig azokat részesítsd előnyben, ahol szezonális alapanyagokkal, vagy egy átlátható kínálattal dolgoznak.
- A felszolgáló takarít. Ahol azt látod, hogy ugyanaz, aki az előbb ételeket vitt ki a vendégeknek, most az összetört poharat, az eldobott csikkeket söprögeti, igen lehangoló. A két munkakör nem összeegyeztethető. Ahol nem képesek külön takarító személyzetet alkalmazni, ott ki tudja, még milyen feladatokat kell a felszolgálóknak vállalni, amit te nem is látsz.
- Senki sem köszön el. Szintén alapvető. Aki vendéglátásra adja a fejét, tudjon köszönni. Nagyon jól tud esni az embernek.
Hozzá kell tennünk, hogy ezek a hibák előfordulhatnak egy sűrű napon, amikor az étterem éppen rekordokat döntöget. Vagy lehet egy vis major, amire senki nem számított, ketten az aznapi brigádból hiányoznak, stb. Minden hibát képesek elnézni a vendégek, ha kedves, előzékeny a személyzet és azt érzik, hogy törődnek velük. Nagyon szeretnénk, ha a magyar vendéglátásban is ez lenne a kiindulási pont és vendég és vendéglátó ismét egymásra találna.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.