Függetlenül attól, hogy sok vagy kevés eseményt szerveztél már, érdemes néhány szempontot figyelembe venned és mérlegelned, melyek az egyes fázisok időigényének meghatározásában fontosak lehetnek. Hiszen nincs kínosabb, mint egy félkész, nyögvenyelős rendezvény. Olvasd el tippjeinket, melyekkel elkerülheted, hogy kifuss az időből!
- Nézd meg, hogy passzol-e hozzád az ügyfél?
Lehet, hogy akkora szerencséd volt, hogy felbukkant nálad egy nagyvállalat sokszáz résztvevős programmal, de ha eddig inkább esküvőket és kóstoltatásokat szerveztél, nem biztos, hogy érdemes belevágnod. Főként nem akkor, ha rövid a határidő. Várj egy kicsit kedvezőbb lehetőségre.
Hogy honnan tudhatod, hogy rövid a határidő? Ha például sokszereplős, több alvállalkozót igénylő projektről van szó, akkor csúszásokra lehet számítani és az máris jelzi, hogy felmerülhetnek problémák. Főként, ha van olyan partnered, akivel korábban még nem dolgoztál.
- Mindent írj le
Ha eldöntötted, hogy elvállalsz egy megbízást, már el is kezdheted leírni a tennivalók listáját. Ez lehet egy egyszerű, pontokba szedett lista egy kockás füzetben, lehet egy nagy rajztábla cetlikkel, vagy post-it halmaz, esetleg egy jó kis projekt menedzsment program, mint a Trello. A lényeg, hogy lásd, mire van szükség. A jól felépített rendszerben láthatod, hogy mit kell még elintézni és mi az, ami már készen van, mi az, amit neked kell megcsinálnod, és mi az, amit másnak, és hogy minek mi a határideje.
- Olyan emberekkel dolgozz, akiket ismersz
Ha rövid a határidő, használd a meglévő kapcsolataidat és próbáld meg minimalizálni az ismeretlenségi faktort. Az a legjobb, ha már van egy fix csapatod, akikkel az árban és az elérhetőségekben is megegyeztetek. Ezáltal nagyon sok időt spórolhatsz meg már az árajánlatok összeállítása során is.
- Csak az a biztos, amit ma megcsinálsz
Amikor kisiskolások voltunk, mindannyian utáltuk az a mondást, hogy “Amit ma megtehetsz, ne halaszd holnapra”. De sajnos tökéletesen igaz, főként egy rendezvényszervező esetében. Sosem tudhatod, hogy honlap milyen krízist kell megoldanod, ezért ha valamit ma el tudsz intézni, akkor járj utána!
- Először legyenek készen az alapok
Teljesen az alapoktól indulj el a bonyolultabb részletekig, ne azzal kezdd el, hogy milyen színű legyen a masnidíszítés, mert akkor értékes időt veszíthetsz. Elsőként legyen meg minden, ami elengedhetetlen. Próbáld meg a tennivalóid listáját is eszerint a logika szerint kialakítani.
- Fixáld le a részleteket, amilyen hamar csak tudod
Kérd meg az ügyfelet, hogy a lehető legtöbb részlettel kapcsolatban adjon válaszokat akár rögtön a B verziót is figyelembe véve. Ezzel nagyon fel tudod pörgetni a folyamatot, mert nem akasztja meg a munkát a sok egyeztetés a későbbiekben. Az is fontos, hogy ha bármivel kapcsolatban úgy látod, hogy nem biztos, hogy sikerülni fog a megvalósítás, jelezd – lehetőleg írásban. Az ügyfélnek ezekről a kérdéses pontokról tudnia kell, eleve így érezheti, hogy valóban partnerként kezeled és láthatja azt is, hogy értesz ahhoz, amit csinálsz.
Ha rövid a határidő, nagyon összeszedettnek kell lenned és tudatosnak is. Ha úgy érzed, hogy egy munka jól fizetne ugyan, de a megbízó elképzelése, munkastílusa nem épp a siker felé tendálnak, inkább mondj le róla. Hiszen nem csak az a fontos, hogy jól keress, hanem az is, hogy a munkád sikerélményt adjon és élvezet legyen csinálni. Máshogyan nem érdemes. :)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.