A self branding vagyis az önmárka építése
Nem csak szabadúszóknak

Rendezvényszervezőként (is) nagyon fontos, hogy kialakíts egy képet, egy saját brandet. Miért is olyan meghatározó kérdés ez a karrierhez? Beszéljünk most erről egy kicsit.

Kezdő rendezvényszervezőként azt gondoltam, hogy a saját márkám a munkám lesz. Azt gondoltam, nem igazán számít a brand, az arculat kialakítása. Az ügyfeleim elégedettek lesznek a munkámmal és ennyi elég is. Milyen naív is voltam… :)

build_a_strong_personal_brand_using_facebook_as_a_tool_1.jpg

Mit is jelent a márka elsősorban?

Amit ilyenkor a legtöbb ember rávág elsőre, az a logo. Természetesen ez is hozzá tartozik, de csak egy kis része a kerek egésznek. A márka valójában az érzés, amit kivált az emberekből, ami ösztönzi őket arra, hogy téged válasszanak, nem a logódat, nem a szakértelmedet, hanem az egész csomagot, egyben. Ezért, hogy megtanuld, hogyan építsd fel önmagad, nem elég szép képeket gyűjteni és menő logót tervezni.

Elsőre ez megfoghatatlannak tűnik, de ha megtaláltad az irányt, úgy fog működni, mint egy biztonsági öv, ami nem enged mellényúlni. Lényegében sokkal kevesebb munkával sokkal több ügyfelet szerezhetsz majd, mert eladja önmagát. Érdemes tehát ebbe több energiát fektetni.

Tehát miért is van szükséged saját brandre?

Ez az első, amivel találkoznak az ügyfeleid, az első érintkezési pont.

  1. Könnyebb marketing

Ha meghatározod önmagad, a branded a piacon, sokkal könnyebb lesz eldönteni, hogy hol és kiknek hirdess. Nem fogsz időt és pénzt pazarolni arra, hogy rossz helyen próbálkozol, kevés eredménnyel, nagy költségvetéssel.

  1. Megkönnyíti az ügyfelek számára is a választást

Ha szilárd és meghatározható a márkád, te saját magad vagy, akkor az ügyfeleknek azt üzened: „ez vagyok én, kell vagy nem?” Ez elsőre kontraproduktívnak tűnhet, olyan, mintha a potenciális lehetőségeket hárítanád, azonban ha jobban belegondolsz, rájössz, hogy segít, hogy olyan ügyfelek keressenek meg, akiknek az elképzelései a te szolgáltatásaidhoz illenek. Ahogy egy korábbi írásunkban is olvashattad, ez nagyon fontos a közös munka alatt. Az ügyfeleid így képesek lesznek hamar eldönteni, hogy téged szeretnének-e, így pedig kevesebb energiával szerezhetsz több ideális ügyfelet. Egyszerű, nemigaz?

  1. Mindent korszerűsít

Miután az irányelveidet kidolgoztad, minden felületet (honlapot, Facebook oldalt, prezentációt, stb.) át tudsz alakítani. Mindent az irányelvek alapján, racionálisan állíthatsz össze, tehát ismét felgyorsulnak tőle a folyamatok és könnyebb munkát eredményez.

  1. Segíthet kitűnni

Tény, hogy manapság az ügyfelek bármilyen területen szolgáltatások tömegéből választhatnak. Ezért mindenki próbál kitűnni a tömegből valahogy. A saját márkád meghatározása után ez is könnyebben mehet, mert tudni fogod, mi az, amiben te pluszt, többet tudsz adni, mit kell kiemelned.

make_a_personal_brand_of_yourself.jpg

Lássuk, mivel is kezd el a munkát a saját brandeden.

Látványelemek

Fontos, hogy ha kiválasztottad az elemeket, légy következetes és ragaszkodj hozzájuk. Színeket, képeket, betűtípusokat ugyanúgy használd, különben könnyen összezavarodnak az ügyfeleid.

Természetesen mielőtt döntést hozol, érdemes kísérletezni egy kicsit, hogy melyik látványvilág áll hozzád a legközelebb. Ha nem vagy biztos a dolgodban, teszteld. Ismerősöken, vagy akikkel már dolgoztál együtt. Olyan kérdéseket tegyél fel, mint hogy:

  • Mi az a három szó, ami eszedbe jut rólam?
  • Mi volt ez első gondolatod, amikor megláttad a honlapomat?
  • Mit érzel, amikor böngészel az oldalamon?

Ezeket magadtól is megkérdezheted, mikor még a tervezés szakaszában vagy.

A hangnem

A branded kialakításának második nagyon fontos eleme a hangnem. Az ügyfeleiddel való kommunikáció az első perctől fogva meghatározza az arculatodat. Ha például az ügyfeleid nem szakmabeliek, nem szakértők, akkor ne használj szakzsargont és ne menj bele a legapróbb részletekbe a honlapon. Inkább fogalmazz könnyedén, közérthetően. Ez bizalmat ébreszt és a pontenciális megrendelőd máris szívesebben veszi fel veled a kapcsolatot. De ha például jogi, vagy pénzügyi vállalkozásoknak dolgozol, lehet szakmai és tömör.

Amikor megtaláltad a márka hangját, szintén ragaszkodj hozzá mindenhol. Közösségi médiában, e-mailben, személyes eseményeken, tehát szó szerint mindenhol.

A rendszer

Ha sikerült megrendelőket szerezned, akkor természetesen a szolgáltatásnak is igazodnia kell a kialakult arculathoz.

Például készítesz üdvözlő csomagot? Leírást? Prospektust? Inspirációnak csodálatos lehet a korábbi munkáidból összeállított portfólió. Küldd el, egy szép csomagolásban. Máris közelebb hoztad őket magadhoz.

Tartsd be a határidőket! Ehhez írunk korábban egy igazán szuper segédletet.

A megbeszéléseket is olyan helyre tervezd, ami igazodik az arculathoz. Hidd el, teljesen más egy bohém teázóban meetingelni, mint egy letisztult, direkt erre a célra kialakított kávézóban. Mert már ilyenek is vannak. Mi például ide járunk.

Mindenre gondolj, hogy lesz egy érdeklődőből megrendelő, majd megvalósítás. Dolgozd ki a menetrendet.

Most már te jössz! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztropolita.blog.hu/api/trackback/id/tr548944250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

Gasztropolita

Felmondtunk a rántotthúsnak! Ízek, trendek, események, a legújabb hírek egy helyen. Kövess minket a facebookon is! Ide írhattok nekünk: gasztropolitablog@gmail.com

Facebook oldaldoboz

Címkék

100% Balaton (2) 10 jel (1) adalékmentes (1) ajánló (18) aktuális (2) Augusztus 20 (1) Balaton (5) balaton (1) balatonfüred (1) bár (2) bemutatjuk (1) best of (1) Bocuse dOr (2) bor (4) Budapest (15) budapest (2) catering (2) cikk (4) csárda (1) csopak (1) desszert (4) EB recept (23) egzotikum (1) élelmiszeripar (1) esküvő (2) étterem (10) étteremteszt (1) Etyek (1) EURO2020 (23) fesztivál (10) fiatalok (1) film (1) forró (43) főzősarok (37) francia (1) furmint (1) galéria (2) Gasztroforradalom (8) gasztropolita (13) gasztrotrükkök (2) Gasztro élménytúra (4) gyerekek (1) gyorsétterem (1) hard seltzer (1) hedon (1) hírek (15) híresség (1) homola (1) india (1) indonéz (1) inspirációk (11) interjú (1) japán (1) jótékonyság (1) jótékonysági felhívás (2) karácsony (3) kávézó (1) keleties ízek (1) kelet kávézó (1) kézműves sör (1) kipróbáltuk (2) konferencia (2) könyvek (1) légli (1) Magyarország tortája (1) magyaros (1) mások írták (1) Michelin-csillag (2) mikulás (1) motiváció (1) Napraforgó torta (1) new wave (1) nyár (10) Olaszország (1) Ország tortája (1) paloznak (1) pesti istván (1) program (19) programajánló (4) programok (2) pulled pork (1) recept (9) rendezvény (7) rendezvényszervezés (7) rizling (1) sirha (1) söptei (1) sör (1) spárga (1) speciality kávék (1) szabályzat (1) szakácsruha (1) szendvics (1) szuvidolás (1) tanácsok (25) tea (1) tél (5) teszteltük (11) tippek (31) Törökország (1) trend (6) Ünnepi események (1) vélemény (3) vidék (1) vígmolnár (1) viper hard seltzer (1) Vomberg Frigyes (1) workshop (3) zöldség (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása