Nem csak a rendezvényszervezőknek, de mindenkinek szól ez a pár jótanács, akinek nincs fix munkaideje vagy otthonról dolgozik. Igen, csodásan hangzik, mégis nagyon könnyű rossz rutinokat felvenni. Ezek a rossz szokások gátolnak minket a hatékony munkavégzésben, ezért minél hamarabb változtatnunk kell rajtuk, hogy a jövőben sikeresebbek lehessünk.
Lássunk most egy listát a leggyakoribb hibákról:
Éjjel-nappal dolgozol
Akiknek otthonról vagy egy rugalmas cégnél dolgoznak, megadatott az a luxus, hogy saját maguknak oszthassák be az idejüket. Ez egy csodálatos dolog kívülről, de igen veszélyes is lehet. Ha nem jól gazdálkodnak vele, könnyen abba a hibába esnek, hogy tulajdonképpen egész nap csak dolgoznak. Sőt van rosszabb eset: egész nap dolgoznak mégsem fejeznek be semmit. Ha te is így érzed, igyekezz sokkal tudatosabban felépíteni a napodat. Koncentrálj amikor dolgozol és amikor befejezted az aznapi feladatokat, maradj távol a munkától. Tudatosan!
Ideges vagy a stresszes helyzetekben
A vezetők rossz szokása, ami a csapatra igen könnyedén átkerül, hogy stresszes helyzetekben idegesen viselkednek és kapkodnak. Arról nem beszélve, hogy ha az általad szervezett eseményen borulsz ki, a résztvevők is azonnal észreveszik, ami az egész hangulatra rányomja majd a bélyegét. Ha egyedül dolgozol, akkor csak magadat teszed vele tönkre és a munkádat. Általában az ilyen állapotban elkészült munkák tele vannak hibákkal. Tehát vésd az eszedbe, hogy minden probléma egy megoldandó feladat. Mindent meg lehet oldani. Persze, ha hibáztál, vállald érte a felelősséget, de a megoldást csak higgadtan találod meg. Emlékezz csak vissza, hogy miután megoldódott az adott nehéz helyzet, milyen banálisnak tűnt a kiborulásod.
Nem figyelsz a munkatársaidra
Ha nem veszed a fáradságot, hogy meghallgasd a kollégákat, önkénteseket, résztvevőket, akkor könnyen lehet, hogy elsiklasz fontos információk felett, amiket te nem vettél észre. Fontos, hogy mindenkit egyenrangú partnerként kezelj és hallgass meg, hiszen több szem mindig többet lát.
Túl gyorsan ugrálsz a feladatok között
A rendezvény alatt mindannyian versenyt futunk az idővel. Rengeteg feladat hárul ránk élesben. Elégedettek-e a vendégek? A logisztika rendben folyik-e? Az ételek? A személyzet? Azonban nagyon fontos, hogy ne kezdj kapkodni. Minden folyamatra szánj egy kis időt úgy, hogy a többit pár percre kizárod a fejedből. Nézd át, ha rendben van, tovább léphetsz. Ha szétszórt vagy, rossz fényt vethet rád és csak nagyobb károkat okozhatsz.
Túl gyors és impulzív döntéseket hozol
Szintén a kapkodáshoz és a stresszhelyzethez kapcsolódik, amikor túl gyorsan, hirtelen döntesz. Mindenképpen szánj időt arra, hogy átgondold a döntéseid következményeit minden oldalról.
Nem kérsz, vagy nem jól kérsz segítséget
Egy esemény megszervezése igen sokrétű feladat, ezt tudjuk. Tervezd meg előre, hogy miket tudsz egyedül megoldani és amit nem, ahhoz időben kérj segítséget. Nagyon fontos, hogy a feladatokat tanuld meg úgy delegálni a munkatársaknak, hogy egyértelmű, világos útmutatást kapjanak és ne legyenek félreértések. Ha kell, pontról pontra beszéljétek át a feladatokat. Az is hasznos lehet, ha készítesz egy brief vázlatot, amit bármikor felhasználhatsz a későbbiekben, ha a munkatársaiddal vagy alvállalkozókkal szeretnéd ismertetni a feladatokat. (A későbbiekben készítünk egyet, hogy lásd, mire gondoltunk.)
A versenytársakra fókuszálsz
Könnyen elterelheti a figyelmedet, ha fennakadsz azon, hogy a versenytársak éppen mit csinálnak. Sosem tudhatod, hogy milyen üzleti gépezet áll mögöttük, ezért ne vonj le következtetéseket a közösségi médiában látott kommunikáció alapján. Koncentrálj arra, hogy a te munkád kifogástalan legyen.
Túl sokat vállalsz
Előfordul, hogy túl sok projektet és feladatot vállalsz magadra. Ezt könnyen elkerülheted, ha tervezel és a feladatokhoz az általad reálisnak vélt időre még rászámítasz 30%-ot. Mert mindig közbe jön valami! Sose vállalj azért el egy feladatot, hogy több pénzt keress vele, mert végül csapdába esel és egyik projekted sem halad majd úgy, ahogy kell. Szépen, apró lépésekkel építsd fel a karriered. Ha úgy érzed, hogy túl sok a munka, keress segítséget, hiszen csak úgy tudod a minőséget fenntartani egy bizonyos mennyiség után.
Nem te vagy a vendég
A rendezvényszervezés izgalmas világa, a hírességek, a csodás helyszínek és események csábítóak és könnyen elfeledkezhedsz magadról. Mindig tartsd észben, hogy neked ez egy munka, nem azért vagy ott, hogy szórakozz. Ez a vendégek dolga.
A munkád mindig veled van
A közösségi média, az e-mailek és okostelefonok korában nagyon nehéz megállni, hogy ne nézzünk rá folyton az éppen futó projektjeinkre. Mégis, nagyon fontos, hogy elkerüld a kiégést, hogy hagyj magadnak néhány órát, amikor a fent említett csatornákon keresztül nem ér el a munka. Kapcsold ki a telefont, igyál meg egy kávét, tervezd meg a heti menüt otthonra, vidd el a kutyát sétálni. Mindegy, csak ne a munkával foglalkozz.
Biztosan egy-egy pontban magadra ismertél Próbáld meg tehát megtalálni azokat a pontokat, amiken javítanod kell és alakíts ki új rutinokat. Hidd el, hogy hamar megtérül, ha kicsit tudatosabban kezded tervezni a munkát és megfogadod a tanácsainkat.
Követsz minket már a Facebookon? Még nem? Akkor katt ide!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.